Με το που παρουσιάστηκε το Google+, έπευσαν όλοι να του δώσουν τον τίτλο "το αντίπαλον δέος του Facebook". Λίγους μήνες μετά, το Google+ φαίνεται να έχει χάσει τη δυναμική που είχε στην αρχή. Μήπως, όμως, αυτό δεν απασχολεί καθόλου τη Google;
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα ότι το Google+ δεν είχε ποτέ ως στόχο να ανταγωνιστεί το Facebook; Κάτι τέτοιο ακούγεται εντελώς παράλογο. "Αν δεν προορίζεται για αντι-Facebook, τότε γιατί το έφτιαξε η Google;" θα ρωτήσει κάποιος. Η απάντηση είναι πολύ απλή: για διαφημιστικά έσοδα.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το Facebook κατάφερε πολύ γρήγορα να γίνει η Νο1 δύναμη στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Ο Mark Zuckerberg και η παρέα του εκμεταλλεύτηκαν άριστα την απήχηση του Facebook κι έφτιαξαν μια διαφημιστική πλατφόρμα, η οποία "σερβίρει" στοχευμένο περιεχόμενο, με φίλτρα όπως η ηλικία, το φύλο, η τοποθεσία, ακόμα και το σχολείο ή το αγαπημένο τηλεοπτικό πρόγραμμα. Παρ' όλη την ακρίβεια των φίλτρων, πάντως, το Facebook δεν είναι σε θέση να ξέρει πότε θέλει ένας χρήστης να προχωρήσει σε μια αγορά, έτσι ώστε να του εμφανίσει εκείνη τη στιγμή την κατάλληλη διαφήμιση.
Και περνάμε στη Google. Αν το καλοσκεφτεί κανείς, η Google μέχρι τώρα κάνει ακριβώς το αντίθετο: εμφανίζει μεν διαφημίσεις τη στιγμή που ο χρήστης θέλει να αγοράσει κάτι, δηλαδή τη στιγμή που κάνει μια αναζήτηση για ένα προϊόν, ωστόσο η πλατφόρμα της Google δεν ξέρει και τόσα πολλά για τον υποψήφιο αγοραστή, πέρα από τη γεωγραφική του θέση. Κάπου εδώ μπαίνει το Google+. Ουσιαστικά, η μόνη δουλειά που κάνει το Google+ είναι να ενημερώνει τη Google για τις προτιμήσεις και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του του χρήστη. Έτσι, τη στιγμή που ένα μέλος του Google+ κάνει μια αναζήτηση στη μηχανή της Google, η πλατφόρμα μπορεί να φιλτράρει ιδανικά τις διαφημίσεις, εμφανίζοντας αυτές που ανταποκρίνονται και στα κριτήρια της αναζήτησης, αλλά και στα προσωπικά χαρακτηριστικά του ενδιαφερόμενου. Έτσι, οι διαφημιζόμενες εταιρείες φτάνουν πάντα στο target group που επιθυμούν την κατάλληλη στιγμή και άρα πληρώνουν περισσότερα χρήματα για διαφημίσεις.
Από αυτή την άποψη, το μόνο που θέλει η Google είναι να εγγραφεί κάποιος στο Plus και να φτιάξει το προφίλ του. Έτσι, η εταιρεία θα μπορεί να εφαρμόζει το παραπάνω μοντέλο σε κάθε αναζήτηση. Το αν θα ξαναμπεί ο χρήστης στο Google+ είναι μάλλον αδιάφορο - η δουλειά για την εταιρεία έχει ήδη γίνει.
Συμπέρασμα: Ακόμα κι αν οι χρήστες του Google+ δεν χρησιμοποιούν την υπηρεσία όσο χρησιμοποιούν το Facebook, η Google δεν ανησυχεί καθόλου.
Πηγή
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα ότι το Google+ δεν είχε ποτέ ως στόχο να ανταγωνιστεί το Facebook; Κάτι τέτοιο ακούγεται εντελώς παράλογο. "Αν δεν προορίζεται για αντι-Facebook, τότε γιατί το έφτιαξε η Google;" θα ρωτήσει κάποιος. Η απάντηση είναι πολύ απλή: για διαφημιστικά έσοδα.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το Facebook κατάφερε πολύ γρήγορα να γίνει η Νο1 δύναμη στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Ο Mark Zuckerberg και η παρέα του εκμεταλλεύτηκαν άριστα την απήχηση του Facebook κι έφτιαξαν μια διαφημιστική πλατφόρμα, η οποία "σερβίρει" στοχευμένο περιεχόμενο, με φίλτρα όπως η ηλικία, το φύλο, η τοποθεσία, ακόμα και το σχολείο ή το αγαπημένο τηλεοπτικό πρόγραμμα. Παρ' όλη την ακρίβεια των φίλτρων, πάντως, το Facebook δεν είναι σε θέση να ξέρει πότε θέλει ένας χρήστης να προχωρήσει σε μια αγορά, έτσι ώστε να του εμφανίσει εκείνη τη στιγμή την κατάλληλη διαφήμιση.
Και περνάμε στη Google. Αν το καλοσκεφτεί κανείς, η Google μέχρι τώρα κάνει ακριβώς το αντίθετο: εμφανίζει μεν διαφημίσεις τη στιγμή που ο χρήστης θέλει να αγοράσει κάτι, δηλαδή τη στιγμή που κάνει μια αναζήτηση για ένα προϊόν, ωστόσο η πλατφόρμα της Google δεν ξέρει και τόσα πολλά για τον υποψήφιο αγοραστή, πέρα από τη γεωγραφική του θέση. Κάπου εδώ μπαίνει το Google+. Ουσιαστικά, η μόνη δουλειά που κάνει το Google+ είναι να ενημερώνει τη Google για τις προτιμήσεις και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του του χρήστη. Έτσι, τη στιγμή που ένα μέλος του Google+ κάνει μια αναζήτηση στη μηχανή της Google, η πλατφόρμα μπορεί να φιλτράρει ιδανικά τις διαφημίσεις, εμφανίζοντας αυτές που ανταποκρίνονται και στα κριτήρια της αναζήτησης, αλλά και στα προσωπικά χαρακτηριστικά του ενδιαφερόμενου. Έτσι, οι διαφημιζόμενες εταιρείες φτάνουν πάντα στο target group που επιθυμούν την κατάλληλη στιγμή και άρα πληρώνουν περισσότερα χρήματα για διαφημίσεις.
Από αυτή την άποψη, το μόνο που θέλει η Google είναι να εγγραφεί κάποιος στο Plus και να φτιάξει το προφίλ του. Έτσι, η εταιρεία θα μπορεί να εφαρμόζει το παραπάνω μοντέλο σε κάθε αναζήτηση. Το αν θα ξαναμπεί ο χρήστης στο Google+ είναι μάλλον αδιάφορο - η δουλειά για την εταιρεία έχει ήδη γίνει.
Συμπέρασμα: Ακόμα κι αν οι χρήστες του Google+ δεν χρησιμοποιούν την υπηρεσία όσο χρησιμοποιούν το Facebook, η Google δεν ανησυχεί καθόλου.
Πηγή
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου