25/2/10


Μην απελπίζεστε εάν αρχίζουν και παρουσιάζονται δυσλειτουργίες και προβλήματα στον υπολογιστή σας. Ακολουθήστε τις συμβουλές που προσφέρουμε και θα είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε όλες τις κακοτοπιές.

Το υλικό (hardware) του υπολογιστή σας -οι σκληροί δίσκοι, οι κάρτες, τα drives κ.ο.κ.- δεν παρουσιάζουν προβλήματα τόσο συχνά. Όταν παρουσιάσουν, παρόλα αυτά, απαιτείται ένα κατσαβίδι και στοιχειώδεις γνώσεις για να λύσετε το πρόβλημα. Με το software όμως, τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά, καθώς προβλήματα μπορεί να προκύψουν στα ίδια τα Windows ή σε όποιο από τα προγράμματα που ο ίδιος ο χρήστης έχει εγκαταστήσει.

Οι δυσλειτουργίες που μπορεί να προκληθούν είτε από conflicts στο software ή σε ανθρώπινο λάθος, μπορούν με λίγη προσπάθεια να αναιρεθούν, οπότε συγκεντρώσαμε κάποιες γρήγορες λύσεις σε αυτόν τον οδηγό για την αντιμετώπιση των πιο συνηθισμένων προβλημάτων. Ακόμα όμως και εάν το συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζετε δεν καλύπτεται, θα πάρετε μια ιδέα για τις γενικές τεχνικές αντιμετώπισης των δυσλειτουργιών.

ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ


Πολλά προφανή προβλήματα με το hardware οφείλονται συνήθως στα προγράμματα οδήγησης (drivers) των συσκευών. Αυτά είναι ουσιαστικά προγράμματα που λειτουργούν ως ενδιάμεσοι μεταξύ των ποικίλων συσκευών και των Windows. Χωρίς τους drivers τα Windows δεν θα μπορούν να ελέγξουν υλικό όπως οι εκτυπωτές, οι οθόνες, οι κάρτες ήχου και τα DVD drives, οπότε είναι σημαντικό να αντιστοιχεί ένας driver σε κάθε συσκευή, ο οποίος θα πρέπει να δουλεύει όπως πρέπει.

Τα Windows συνοδεύονται από ενσωματωμένους drivers για τις περισσότερες δημοφιλείς συσκευές, αλλά οι drivers επίσης βρίσκονται και στα CDs που συνοδεύουν την αγορά των περισσότερων συσκευών. Για οποιαδήποτε δυσλειτουργία εντοπίσετε, για παράδειγμα, στον ήχο ή στο δίκτυό σας, υποπτευθείτε κάποιο πρόβλημα στους drivers. Drivers οι οποίοι μέχρι πρότινος δούλευαν άψογα, μπορεί να καταστραφούν ή επηρεαστούν αρνητικά εφόσον εγκατασταθεί νέο software ή hardware ή ακόμα και από τη διαδικασία ενημέρωσης των Windows.

Πώς θα καταλάβω ότι έχω πρόβλημα στους drivers μια συσκευής ή πρόβλημα στο hardware;


Για να ελέγξετε την κατάσταση των συσκευών του PC, κρατήστε πατημένο το πλήκτρο των Windows και πατήστε Pause. Ακολούθως, επιλέξτε την καρτέλα Υλικό (Hardware) και μετά πατήστε το κουμπί Διαχείριση Συσκευών (Device Manager). Μέσα από το παράθυρο που θα ανοίξει μπορείτε να αναγνωρίσετε τρεις τύπους προβλημάτων, οι οποίοι διακρίνονται από την παρουσία είτε ενός κίτρινου ερωτηματικού είτε ενός κόκκινου Χ ή, τέλος, μιας κατηγορίας με την ονομασία Άλλες συσκευές (Other Devices).

• Μια συσκευή που υπερτονίζεται από ένα κίτρινο ερωτηματικό, σημαίνει πως βρίσκεται σε "σύγκρουση" (conflict) με μια άλλη συσκευή hardware και ως εκ τούτου δεν δουλεύει σωστά.

• Το κόκκινο Χ υποδηλώνει πως μια συσκευή έχει απομακρυνθεί ή αποσυνδεθεί από το σύστημά σας ή απλά δεν μπορεί να εντοπιστεί από τα Windows.

• Συσκευές που έχουν κατηγοριοποιηθεί ως Άλλες συσκευές, δεν μπορούν να αναγνωριστούν από τα Windows, δεν διαθέτουν drivers και ως εκ τούτου δεν λειτουργούν.

Τι μπορώ να κάνω σχετικά με τους drivers των συσκευών και τα προβλήματα στο hardware;


Εφόσον μια συσκευή έχει σημειωθεί ως αποσυνδεδεμένη, κάντε δεξί κλικ και επιλέξτε Ενεργοποίηση (Enable) και ακόλουθα επανεκκινήστε τον υπολογιστή και ελέγξτε τη συσκευή ώστε να βεβαιωθείτε πως δουλεύει ομαλά. Εφόσον δεν λυθεί το πρόβλημα, κάντε δεξί κλικ στην αντίστοιχη εισαγωγή στη Διαχείριση Συσκευών, επιλέξτε Κατάργηση εγκατάστασης (Uninstall) και επανεκκινήστε το PC σας. Τα Windows θα αναγνωρίσουν τη συσκευή εκ νέου, οπότε είτε θα "φορτώσει" αυτόματα ο driver είτε θα σας παρακινήσει να εισάγετε το CD του driver.

Εάν η απενεργοποίηση μιας συσκευής μέσα από τη Διαχείριση Συσκευών δεν φέρει αποτέλεσμα (ή εφόσον έχει καταχωριστεί ως Άλλες συσκευές), τότε θα πρέπει να την απεγκαταστήσετε απομακρύνοντάς τη από το PC χειρωνακτικά. Οι συσκευές που δεν συνδέονται σε κάρτες επέκτασης (στο εσωτερικό του PC), μπορούν να απεγκατασταθούν μέσω της αποσύνδεσης των καλωδίων και της παροχής ρεύματος. Επανεκκινήστε, ακόλουθα απεγκαταστήστε τη συσκευή μέσα από τη Διαχείριση Συσκευών όπως προειπώθηκε και ακόλουθα κλείστε τα Windows και επανασυνδέστε χειρωνακτικά τη συσκευή. Όταν επανεκκινήσετε το σύστημά σας, είτε θα φορτώσει τους drivers είτε θα σας ζητήσει να εισάγετε το CD με τους drivers.

Το κίτρινο ερωτηματικό, σημαίνει πως θα πρέπει να εγκαταστήσετε τους drivers της συσκευής ξανά, αν και θα ήταν καλό να ελέγξετε πρώτα το site του κατασκευαστή ώστε να ελέγξετε κατά πόσον θα βρείτε ένα πιο πρόσφατο driver από το τον τρέχοντα. Για να ελέγξετε την έκδοση του παρόντος driver, κάντε δεξί κλικ στην καταχώριση που βρίσκεται στο Διαχείριση Συσκευών και επιλέξτε Ιδιότητες (Properties). Ακόλουθα, επιλέξτε την καρτέλα Πρόγραμμα οδήγησης και σημειώστε την ημερομηνία και τον αριθμό έκδοσης του driver για σύγκριση με τους διαθέσιμους στο Internet.

Κάποιες φορές οι drivers είναι διαθέσιμοι με τη μορφή προγραμμάτων που αποκαλούνται Setup.exe, ή κάτι σχετικό, και μπορούν να εγκατασταθούν κάνοντας διπλό κλικ. Σε άλλες περιπτώσεις παρέχονται με τη μορφή αρχείων ZIP, τα οποία θα πρέπει να εξαχθούν σε έναν φάκελο για να εκτελεστούν. Για να ενημερώσετε έναν driver, ανοίξτε πάλι τη Διαχείριση Συσκευών, κάντε δεξί κλικ στο όνομα της συσκευής και επιλέξτε Ιδιότητες. Ακόλουθα, επιλέξτε την καρτέλα Πρόγραμμα οδήγησης και πατήστε το κουμπί Ενημέρωση (Update Driver). Με τον τρόπο αυτόν θα εκκινήσει ο Οδηγός ενημέρωσης υλικού (Hardware update wizard) στον οποίο θα πρέπει να επιλέξετε Εγκατάσταση από μια λίστα ή μια καθορισμένη θέση (Install from a list or specific location) και να καθορίσετε τον φάκελο που είναι αποθηκευμένος ο driver. Κάποιες φορές ο κατασκευαστής θα σας ειδοποιήσει να απομακρύνετε τον υπάρχοντα driver πριν εγκαταστήσετε έναν καινούργιο, οπού σε αυτή την περίπτωση ακολουθήστε τα παραπάνω βήματα πατώντας όμως το κουμπί Κατάργηση (Uninstall).

Για οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικό με τη Διαχείριση Συσκευών, κάντε δεξί κλικ στην καταχώριση της συσκευής και επιλέξτε Ιδιότητες. Με τον τρόπο αυτόν θα δείτε κατά πόσον η συσκευή δουλεύει κανονικά ή όχι, οπότε στην τελευταία περίπτωση θα εμφανιστεί το αντίστοιχο με την περίπτωση μήνυμα λάθους.
Το μήνυμα λάθους μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναζητήσετε το πρόβλημα στο Internet και μπορεί να είναι χρήσιμο σε περίπτωση που θα χρειαστείτε βοήθεια τεχνικού.

Εάν μια συσκευή εμφανίζεται ως "υγιής" αλλά για κάποιο λόγο πιστεύετε πως έχει ακόμα πρόβλημα (για παράδειγμα, ο υπολογιστής συμπεριφέρεται "περίεργα" αφότου έχετε εγκαταστήσει συσκευή και driver), κάντε κλικ στο κουμπί Αντιμετώπιση προβλημάτων (Troubleshooting) που θα βρείτε στην καρτέλα Γενικά (General). Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί ακολουθήστε τις υποδείξεις που παρατίθενται με τη μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων
ώστε να μπορέσουν τα Windows να διαγνώσουν το πρόβλημα.

CD & DVD

Πώς μπορώ να αποτρέψω τα προβλήματα εγγραφής σε CD
και DVD;


Οι οπτικοί δίσκοι δεν διαθέτουν τα ίδια χαρακτηριστικά και ποιότητα. Ο τρόπος κατασκευής τους διαφέρει ανάλογα με την ποιότητα της επίστρωσης που χρησιμοποιείται και με την ποικιλία σε ελέγχους ποιότητας. Αυτό σημαίνει πως δεν θα μπορείτε να επιτύχετε τα καλύτερα αποτελέσματα όταν εγγράφετε σε υψηλές ταχύτητες σε έναν δίσκο, μέχρις ότου βρείτε μια μάρκα που "συνεργάζεται" καλά με το CD/DVD writer που χρησιμοποιείτε.

Όταν κατορθώσετε να την εντοπίσετε, μείνετε... πεισματικά σε αυτή. Εφόσον από την αρχή της αγοράς του το CD/DVD σας δεν έχει αποδειχτεί αξιόπιστο, ελέγξετε κατά πόσον ο κατασκευαστής του έχει κυκλοφορήσει μια ενημερωμένη έκδοση του firmware. Μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν τον κώδικα του firmware από το Internet, μαζί με ένα πρόγραμμα που θα μεταφέρει τον κώδικα στα προγραμματιζόμενα κυκλώματα μέσα στο drive. H εγκατάσταση νέου firmware μπορεί να βελτιώσει την αξιοπιστία του drive και να προσθέσει νέα χαρακτηριστικά σε αυτό.

Δεδομένου πως το drive σας λειτουργεί ομαλά και έχετε βρει τα κατάλληλα/συμβατά κενά δισκάκια, μπορείτε να βελτιώσετε τις πιθανότητες επιτυχημένων εγγραφών ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

• Ενώ εγγράφετε, κλείστε όλα τα υπόλοιπα προγράμματα που εκτελούνται.

• Μην κατεβάζετε οτιδήποτε από το Internet ενώ πραγματοποιείτε εγγραφές.

• Απενεργοποιήστε το screensaver των Windows.

• Κατεβάστε μια "σκάλα" την ταχύτητα εγγραφής από το ανώτερο όριο ταχύτητας. Για παράδειγμα, εφόσον το όριο εγγραφής είναι το 16Χ, προτιμήστε να εγγράφετε σε 12Χ.

• Χρησιμοποιήστε το εργαλείο Ανασυγκρότηση (Defragmentation) σε τακτικά διαστήματα στον σκληρό δίσκο στον οποίο συνήθως αποθηκεύετε τα προς εγγραφή δεδομένα.

• Απενεργοποιήστε τη διαχείριση ισχύος μέσα από το Πίνακας Ελέγχου (Control Panel) και το εικονίδιο Επιλογές ενέργειας (Power Options) -απλά επιλέξτε τη ρύθμιση Πάντα ενεργό (Always On) στο πεδίο Συνδυασμοί τροφοδοσίας (Power Schemes).

Πώς μπορώ να σταματήσω τα Windows από το να εκκινούν αυτόματα τα CD ή DVD μετά την εισαγωγή τους στο drive;

Το χαρακτηριστικό που "τρέχει" αυτόματα τους δίσκους κατά την εισαγωγή τους ονομάζεται Αυτόματη εκτέλεση (Autoplay). Για να προσαρμόσετε τη λειτουργία αυτή στις ανάγκες σας, κάντε δεξί κλικ στο εικονίδιο του CD/DVD drive που θα βρείτε ανοίγοντας το Ο Υπολογιστής μου (My Computer).

Ακολούθως, κάντε δεξί κλικ στο εικονίδιο Μονάδα CD/DVD (CD/DVD Drive) και από το μενού που θα εμφανιστεί κάντε κλικ στο Ιδιότητες (Properties) και επιλέξτε την καρτέλα Αυτόματη εκτέλεση (Autoplay). Από εδώ μπορείτε να ρυθμίσετε πώς θα χειριστούν τα Windows τα οπτικά μέσα όλων των τύπων, συμπεριλαμβανομένων των εικόνων, του video και του ήχου.

Οι ρυθμίσεις που θα επιφέρετε εδώ μπορεί να μην παραμείνουν για πάντα και αυτό είναι ένα πρόβλημα που οφείλεται στα Windows και όχι στον υπολογιστή σας. Για να απενεργοποιήσετε τη λειτουργία Αυτόματη εκτέλεση μόνιμα, μπορείτε να κατεβάσετε το Tweak UI XP, το οποίο είναι ένα δωρεάν εργαλείο (Powertoy) της Microsoft και είναι διαθέσιμο στη διεύθυνση www.microsoft.com/windowsxp/downloads.


EMAIL ΚΑΙ INTERNET


Γιατί το Outlook Express διαγράφει τα συνημμένα αρχεία από τα emails τα οποία λαμβάνω;

Η πραγματικότητα είναι πως δεν τα διαγράφει αλλά ουσιαστικά τα μπλοκάρει, καθώς "θεωρεί" πως είναι πιθανόν να περιέχουν ιούς. Συνολικά, 71 διαφορετικοί τύποι αρχείων μπλοκάρονται, συμπεριλαμβανομένων αρχείων προγραμμάτων με κατάληξη .exe και screensavers με κατάληξη .scr. Φυσικά, μπορείτε να απενεργοποιήσετε το μπλοκάρισμα των συνημμένων αρχείων, δεδομένου όμως πως διαθέτετε ένα anti-virus πρόγραμμα που ελέγχει τα εισερχόμενα μηνύματα για ιούς. Για να το κάνετε, ανοίξτε το μενού Εργαλεία (Tools) και κάντε κλικ στο Επιλογές (Options). Επιλέξτε την καρτέλα Ασφάλεια (Security) και απομακρύνετε το τικ από το κουτάκι Να μην επιτρέπεται η αποθήκευση ή το άνοιγμα συνημμένων που πιθανόν να είναι ιοί (Do not allow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus). Αφότου προβείτε στην εν λόγω ενέργεια, τα συνημμένα αρχεία που μέχρι πρότινος μπλοκάρονταν θα είναι πλέον προσβάσιμα.

Όταν κάνω δεξί κλικ σε μια εικόνα στον Internet Explorer γιατί δεν μπορώ να την αποθηκεύσω σε πρότυπο JPG ή GIF;

Το συγκεκριμένο "παράπονο" είναι κοινό για τις εκδόσεις 5.5 και 6.Χ του Internet Explorer. Το πρόβλημα προκαλείται από το γεγονός πως η μνήμη που έχει κρατηθεί για τα Προσωρινά αρχεία Internet (Temporary Internet Files) είναι γεμάτη και το άδειασμα της μνήμης μέσα από τον I.E. επαναφέρει τη δυνατότητα να αποθηκεύετε αρχεία JPEG, GIF.

Για να το κάνετε αυτό, ανοίξτε τον browser και μεταβείτε στο μενού Εργαλεία> Επιλογές Internet (Tools> Internet Options). Στο πεδίο Προσωρινά αρχεία Internet, πατήστε το κουμπί Διαγραφή αρχείων (Delete Files) ώστε να διαγραφούν τα προσωρινά αρχεία και να απελευθερωθεί χώρος.

Κατά λάθος μπλοκάρισα ένα παιχνίδι από το να στέλνει δεδομένα μέσα από το firewall των Windows. Πώς μπορώ τώρα να παίξω το παιχνίδι online;

Μπορείτε να δώσετε άδεια στο παιχνίδι να αποστέλλει δεδομένα μέσω του Τείχος προστασίας, απλά ορίζοντάς το ως εξαίρεση στο firewall. Για να το κάνετε αυτό, ανοίξτε το μενού Έναρξη (Start) και κάντε κλικ στο Πίνακας Ελέγχου (Control Panel). Επιλέξτε το εικονίδιο Κέντρο ασφαλείας (Security Center) και ακόλουθα από το παράθυρο που θα ανοίξει κάντε κλικ στο link Τείχος προστασίας των Windows (Windows Firewall). Στην καρτέλα Εξαιρέσεις (Exceptions), πατήστε το κουμπί Προσθήκη προγράμματος (Add Program) και ακόλουθα επιλέξτε το πρόγραμμα που επιθυμείτε από μια λίστα από εγκατεστημένα προγράμματα. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Αναζήτηση (Browse) για να περιηγηθείτε στον φάκελο που βρίσκεται εγκατεστημένο το πρόγραμμα και μετά επιλέξτε το αρχείο προγράμματος, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα έχει κατάληξη .exe και θα φέρει το όνομα του παιχνιδιού.

Πώς μπορώ να διορθώσω μια προβληματική broadband σύνδεση ή μια σύνδεση δικτύου;

Καταρχάς, δεν είναι πάντα δεδομένο πως το πρόβλημα οφείλετε σε εσάς. Ξεκινήστε παίρνοντας τηλέφωνο στη γραμμή εξυπηρέτησης πελατών του παροχέα (ISP) στον οποίο έχετε συνδρομή για να βεβαιωθείτε πως δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τη γραμμή σας ή κάποια διακοπή στην περιοχή που κατοικείτε. Σε περίπτωση που αποκλείσατε τις άλλες περιπτώσεις και το πρόβλημα εντοπίζεται στον υπολογιστή σας, ακολουθήστε τα παρακάτω μέτρα:

• Κλείστε όλες τις συσκευές, περιμένετε λίγα δευτερόλεπτα και μετά επανεκκινήστε τις ξεκινώντας από το μόντεμ (ή το router) και συνεχίζοντας με τον υπολογιστή.

• Ελέγξτε για πιθανές βλάβες στη γραμμή σηκώνοντας το τηλεφωνικό ακουστικό και ακούγοντας τον ήχο κλήσης.

• Πατήστε ένα νούμερο στο τηλέφωνό σας για να σταματήσει ο ήχος κλήσης και αφουγκραστείτε για θόρυβο στη γραμμή, η οποία μπορεί να προκαλέσει προβληματικές συνδέσεις.

• Επιβεβαιώστε πως τα φίλτρα της γραμμής βρίσκονται στη θέση τους. Θα πρέπει να έχετε ένα φίλτρο σε κάθε μια πρίζα τηλεφώνου με την οποία συνδέεται η τηλεφωνική σας συσκευή/ ές.

• Ελέγξτε και τα δύο άκρα όλων των καλωδίων που συνδέονται στο PC σας, στο μόντεμ, router και τηλεφωνική πρίζα, καθώς και στα καλώδια ρεύματος για κάθε συσκευή.

• Εφόσον το πρόβλημα παραμένει, πιθανώς να εντοπίζεται στο hardware ή στον τρόπο με τον οποίο έχει "προσαρμοστεί" στα Windows. Μπορείτε εξάλλου να χρησιμοποιήσετε την Επαναφορά Συστήματος (System Restore) εφόσον πιστεύετε πως κάποιες από τις πρόσφατες αλλαγές έχουν επηρεάσει τη σύνδεσή σας.

Σε διαφορετική περίπτωση, συνδεθείτε στο Internet χρησιμοποιώντας ένα dial-up μόντεμ και μια σύνδεση Internet περιορισμένης διάρκειας που μπορείτε να προμηθευτείτε στα περίπτερα. Αφού συνδεθείτε στο Internet, μπείτε στη σελίδα του ISP σας και βρείτε την online βοήθεια που διαθέτει. Εναλλακτικά, μπορείτε να επισκεφτείτε το winhlp.com/wxnet.htm, το οποίο είναι ένα από τα καλύτερα διαγνωστικά sites για προβλήματα δικτύωσης. Για να πάρετε την πιο ακριβή διάγνωση για προβλήματα δικτύων και συνδέσεων Internet, βεβαιωθείτε πως θα απαντήσετε σε κάθε ερώτηση στην εμφανιζόμενη στο site online φόρμα. Ακολούθως, μεταβείτε στο κάτω μέρος της σελίδας για να δείτε τη λύση.

Πηγή computeractive.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...